billboard.

Soms heb je dat wel eens, een groots idee. Misschien komt het omdat ik nog jong ben (of me jong voel) en ik er flink op los fantaseer, ik weet het niet. Het zijn van die dingen die misschien nooit bij een ander op zouden komen. Sommige ideeën zijn onhaalbaar, sommmige onlogisch en andere zijn totaal nutteloos. Voordat je het weet ben je echter wel weer in Julianadorp. Huh? Ja, in Julianadorp. Vaak fantaseer ik op de fiets. Verstand op nul, volume van mijn iPod voluit en de wind door je haren laten waaien. Gister was ook weer zo’n dag. Uit school fietste ik langs een billboard, waar zojuist een nieuwe poster van Radio 538 (Turn Me On) werd opgeplakt. Zo’n grote van 3 bij 2 meter ongeveer. Vrijwel meteen kwam het idee bij me op om zo’n poster te bemachtigen. Waar ik het moest zoeken, wist ik op dat moment niet, maar ik kon er wel over fantaseren. Lang genoeg om er de gehele fietstocht over nagedacht te hebben.

Misschien dat ik volgend jaar in Haarlem een kamer zoek, gezien mijn studiekeuze, en dan zou zo’n enorme poster echt super gaaf staan op de muur. Geen alledaags behangetje of likje verf. Een heel originele poster van Radio 538… wát, jonge! De andere muren natuurlijk paars en groen, vanzelfsprekend.

Gisteravond trok ik daarom de stoute schoenen aan en mailde naar Radio 538. Geen idee wat ik kon verwachten. Vanmorgen kreeg ik een mailtje terug, ze vond het ‘een onwijs leuk idee’ en linkte me door naar de websites van JCDecaux en CBS Outdoor. De bedrijven die voor Radio 538 de outdoor campagnes uithangen. Hier kon ik volgens haar, mits op voorraad, zo’n poster bestellen. Ik heb overal gezocht, maar bij beide bedrijven geen geschikte posters op voorraad, helaas. Uiteraard staan deze sites nu bij m’n favorieten en ga ik geregeld een kijkje nemen, je weet het immers nooit.

Helaas, voor nu geen uitkomst, maar ik heb wel weer enige tijd weten te doden…

2 gedachtes over “billboard.

  1. Jammer dat 538 niet bepaald het beste radiostation van het land is, maar het idee is wel erg vet🙂

    Je moet JCDecaux en CBS Outdoor gewoon even bellen of anders die mannetjes die de posters erop plakken als ze bezig zijn. Vriend van mij heeft op die manier een poster bemachtigd. Overigens kun je het beste niet zo’n plakposter nemen, want die bestaan uit 6 (?) delen en dat staat niet zo mooi op je muur denk ik. Je kunt het beste zo’n poster proberen te bemachtigen die in zo’n doordraai-billboard zit, waar 2 posters elkaar steeds afwisselen; dat zijn echt complete posters in 1 stuk.

    1. volgens mij hebben we in Den Helder niet van die doordraai-billboards, of wel?
      Het klopt inderdaad dat die posters uit 4 (geen 6) delen bestaat, maar volgens mij is dat best mooi weg te werken.
      Bij behangstroken zie je de naden immers ook (bijna) niet.

      Ik zal een telefoontje wagen, bedankt voor je reactie en tip!

Geef een reactie

