Blarenpleister

Hoewel de Nijmeegse Vierdaagse, zoals de naam al doet vermoeden, vier dagen duurt en pas op dinsdag begint maak ik er een wandelkampeervakantie van acht dagen van. Enigszins gedwongen door het werkrooster van de ouders en de reglementen van de slaapplaats toog ik op zaterdagavond richting de Vierdaagsecamping in Lent. Na eerdere ervaringen met de Vierdaagsecamping, 7, 8 en 9 jaar geleden, was het even wennen om op de nieuwe locatie, op een steenworp afstand van de oude, te arriveren. Groter, opener, maar ook zeker professioneler.

Mijn kleine Quechua-tentje trots tussen de grote caravans in gezet op plaatsnummer 284, waarop meer ruimte is dan we met de hele wandelgroep nodig hadden tijdens de strand6daagse. Na een vluchtige inrichting van de tent en het opblazen van het luchtbed was het tijd om met de taxichauffeuse van dienst wat te drinken op het horecaplein van de camping, alvorens zij weer zou vertrekken in noordwestelijke richting. Het bleek een goede kennismaking. Op het horecaplein kan ik de komende week genieten van smakelijke maaltijden en mensen ontmoeten. Eenmaal terug bij de tent bleek dat de eerste tegenslag van de week zich al had aangediend. Zoals bij nagenoeg èlke keer dat ik gebruik dreig te maken van een luchtbed, of het nu de Strand6daagse, de introweek of de Vierdaagse is, verliest het zijn lucht haast sneller dan dat het erin wordt gepompt. Uitzonderingen daargelaten.

Er is een keer geweest dat ik een luchtbed, dat het toch echt al even met me volhield, had uitgeleend. Voor diegene een prima slaapplek gebleken. Toen ik er de volgende keer gebruik van wenste te maken had ik het ventiel niet meer. Geen lucht erin = geen lucht eruit, maar op dat moment dus ook geen gebruik van kunnen maken.

Het huidige probleem had ik al snel gevonden. De plakker die ik vorig jaar op een gaatje had geplakt (dat heeft vorig jaar toch echt goed geholpen) bleek de druk niet aan te kunnen en tweezijdig lucht door te laten. Aandrukken en warm wrijven was slechts een oplossing van tijdelijke aard en niet afdoende om het op dit luchtbed een nacht vol te houden. Helaas geen nieuwe plakkers bij de hand om het probleem af te wenden. Zou een pleister helpen? Of wacht, een blarenpleister! Al snel was de eerste blarenpleister, bedoeld voor de nauwelijks getrainde voeten die het deze week zwaar te voorduren krijgen, geplakt: een tweede huidje voor het luchtbed.

Geef een reactie

